Enkel vardagssminkning :


Före - helt osminkad

2. Samma grund som alltid!Foundation, concealer & solpuder.
För en mer visad grund : http://findmeout.blogg.se/category/sminkningar.html

Lägg på en mörk skugga ( jag hade en lite ljussvart) på det gula området.
Ta en helt ren pensel och bara sudda (stryk) ut till det lila området. Detta gör att du får en lite mjukare skugga utan några skarpa linjer. Det blir lite mer "sotit".

Dra på en lite ljusare skugga över hela ögonlocket, gärna en med lite glitter i :).

 
Sen är det bara att sudda ut skarpa linjer...

ögonfransböjare..

mascara..
 
Sen kör vi på läpparna... Först ha på ett väldigt tunnt lagen concealer. jag vet, man ser ut som en fjortis då..

Sen på med ett ljust läppglans.
(nej, jag har inte kletat utanför i den vänstra mungipan, det är mitt humsår som jag fortfarande har kvar efter 5e veckan!)

Sen är det klart!





Om det är något ni inte fattar eller har andra frågor så är det bara att kommentera så hjälper jag ! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0