How to make a make up maked by auuuanda


Före - Helt osminkad.

Ha på foundation i hela ansiktet, glöm inte att göra ner en liten bit på halsen också.. .

Ha på concealer på det markerade området. Det gör så att dina ögon ser piggare ut.
Täck även öger om du har nå märken eller något :)

Jag vill att ögonbrynet ska ha formen som är markerat. Dock är det svårt att få det om man noppat dom  annrlunda tidigare. Jag fyller ut med ögonbrynspenna så jag får formen som ovan.

Sen kajal på övre ögonlocket .

Som ni se så har jag lyckats fått sveriges största munsår !
Men det täcker jag inte över. Jag vill häldre att det ska bli bra så fort som möjligt!


Efter kajalen har jag på lite silvrig ögonskugga bara för att det inte ska bli sån skarp kajal-linje.
Böj även ögonfransarna med ögonfransböjare

Sen på med mascara.


Sen på med ett runt lager rött läppstift och lite läppglans över :)
Sen är det klart!

Det jag använder mig av är ;
- Foundation, true match från H&M


- Concealer, nån random från H&M

- Ögonbrynspenna & Kajal, H&M

- Solpuder, H&M

- Silvrig ögonskugga från H&M
- Ögonfrans bjöjare, make up store

- Mascara telescopic, H&M

- läppstift, vet inte vart ifrån det är...
- Läppglans, Kosmetiken i 9an .


Sådär. Hoppas ni fattade, annars är det bara att fråga så kan jag förklara bättre (:


Kommentarer
Postat av: sandra

Tack så mkt för sminktipsen :) ska testa det idag!

2009-12-07 @ 10:39:00
Postat av: Anonym

det var välldigt fint:) kanske borde testa:)

2009-12-07 @ 16:44:44
URL: http://evelinabohlin.blogg.se/
Postat av: Amanda Svarar;

Åh, vad kul :)

Skriv gärna om det blev bra sen =D

2009-12-07 @ 17:33:07
URL: http://findmeout.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0