Mörk festsminkning ;


Före - nyduschad och helt osminknad

Även fast jag är osminkad brukar jag alltid tvätta ansiktet med den högra (Nivea visage make-up remover), sedan smörjer jag in ansiktet med Nivea soft Body & Face cream. Låt det torka in i huden innan du gör nästa punkt.


Ha på foundation i hela ansiktet. Tips : Använd dig av en foundation borste ist för svamp!
Köpte en idag och det är mycket bättre (och roligare tihi).

Ha sedan på concealer under  ögonen (piggar upp) och på andra blemmor.
Ha sedan på lite solpuder i hela ansiktet.

Lägg på en tjock eyeliner "rand". Det gör så att man får större och "sötare" ögonuttryck.


Lägg sedan en mörk blå/svart skugga på hela ögongloben. Obs. Var verkligen inte rädd att ta för mycket, det fixar vi sen!

Lägg på en ljus skugga över hela ögongloben.

Sen är det bara att sudda och sudda med en annan pensel. Stryk utåt så du får bort alla skarpa kanter!


Sådär ska det se ut sen. Gör det inte det så är det bara att sudda vidare!


Böj sedan ögonframsarna.

Ha på mascara på ögoonen, ett tunt lager rött läppstift och genomskinligt lipgloss på läpparna!









Sådärja, klart!
Hoppas ni fattar, det är lite svårt att förklara, men bara att säga till om ni inte fattar. Just det.
Skuggorna jag använder mig av är:

Först lade jag 1an, sen tog jag tvåan över för att få  lite ljusare, sen tog jag trean för att få det riktigt ljust.
Den där är från Lindex och jag är verkligen supernöjd med den =D
Obs 3an är lite mörkblå (trodde den var svart, men tydligen är jag färgblind..)

Bara säga till om ni inte fatta! pussen

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det där var verkligen super! tack så mycket!

hur har du lärt dig att sminka sådär? någonsin funderat på att bli make-up artist? :)

kram.

2009-12-28 @ 21:03:37
Postat av: Amanda Svarar

Åh tack så mycket, vad glad jag blir!

Jag vet faktiskt inte hur jag lärt mig, jag har bara alltid tyckt att det är kul att mixtra med smink oså...

Men jättekul att du tyckte om det!:) kram

2009-12-28 @ 21:44:01
URL: http://findmeout.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0