Real friends....

Det finns två sorters vänner, De äkta och de falska.
Jag har både äkta och falska. Dock har jag gjort mig av med de flesta falska.

Jag hatar mäniskor som utnyttjar än och bara är kompis med än för olika anledningar.
Som en av mina förra kompisar. Jag & Bella bråkade med henne nästan hela sommarlovet, bara för att hon var sådär falsk. Vissa dagar kunde hon va glaad, och vissa dagar var hon helt kör i vägg.
Sen när Bella skulle ha fest... Då jävlar passade det att va kompis med oss. Efter festen dissade hon oss igen. Eller hon bråkade med bella, så blev hon så himla fäskig för mig "finns alltid för dig gumman, de ska du veta, alltid, alla tider, love uuuu<3<3<3<3" Man ba .____________.
Sen kom vi fram till att de hon vela var att få mig och  bellaatt börja bråka. Då skrev jag ett sms till henne och skrev att hon va falsk osv och att jag itne vela ha något med henne att göra. Nu har vi ingen kontakt alls, det är skönt. En falsk person mindre.

Sen finns det sånnadär underbara människor som jag verkligen älskar .
Vänner som alltid finns där för än är det bästa som finns. Älskar det. <3 .
En kompis som jag snackar med jämt på msn heter Björken, eller han kallas för det.
Även kallad björko av mig. Han är en såndär kompis jag kan snackat om exakt allt! Det spelar ingen roll om vad. Det kan va allt från bråk hemma till att jag har allvarliga killproblem och är ledsen för det.
Vi snackar om allt.
När den ena mår dåligt finns den  andra och stöttar. Älskar sånt.

Vissa vänner kan man bara inte snacka om allt. Hur mycket man än tycker om dom såkanske det bara inte går att snacka om vissa saker.
och det är ju helt naturligt. Man kan ju älska personen lika mycket endå för det.

Sen finns det ju också vänner som bara finns där i vissa tillfällen.
Så är det ju ofta med killkompisar.
Om vi leker med tanken att jag och jonas bråkar, så man mår dåligt för det. Då finns dom där för än, sen när det blir bra igen så skiter dom helt i än.
Eller om man har kille och har ett annat probblem som man är ledsen över, så säger dom " men snacka med din kille ist ? "
Man kan tydligen inte ha killkompisar om man har pojkvän...

Jaja, det jag vela få ut av det här inlägget är att man borde skita i alla flaksa människor och ta hand om de äkta vännerna.

Och komma ihåg att man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad.
Så tänk på det själv att finnas där för andra som finnns där för dig.
Kom även ihåg att det är bättre att ha 2 riktigt bra kompisar som man älskar för livet än att ha 20 st som man är "kompis" med, kanske inte så bra kompisar osv.

Tänkte iaf tacka mina underbara äkta vänner, och ja hoppas vi net vilka ni är
Isabella Englund, Josefin Holm,Alexander Björk, Mathilda Carlsröm, Elina Eriksson. Älskar er allihopa. Ni är verkligen äkta vänner som jag kommer älska resten av livet. <3

Tack för att ni finns
BFF.jpg BFF image by Eca360





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0